فا | |
En | |
اصول برندسازی فرایند معنا بخشیدن به یک نام است. برندسازی مجموعهای از راهکارهاست که به نام تجاری شما هویت مشخصی داده و جایگاه آن را در بازار نسبت به رقبا مشخص و متمایز میکند. برندسازی شامل مباحث مختلفی چون جایگاه یابی و جایگاه سازی برند، انتخاب نام موثر برای برند، ایجاد طبقه بندی جدید، انتخاب رنگ برند و طراحی لوگو برای آن، بسط برند یا محدود نمودن دامنه تمرکز، عمق و ارزش برند، روابط عمومی، رویدادسازی، تبلیغات و… میباشد.امروزه کسب و کارهای موفق دنیا به این نتیجه رسیده اند که برای دستیابی به موفقیت باید بتوان با مشتریان روابط بلندمدت برقرار کرد چرا که وجود روابط بلندمدت، پایه و اساس شکل گیری برند خواهد بود. گام نخست در ایجاد برند برای هر کسب و کاری، فراهم سازی بستری مطمئن در برقراری ارتباط با مشتریان است.موضوع ارتباط با مشتری در مقوله بازاریابی همواره از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده است. عملکرد محصول و ارتباطات یکپارچه بازاریابی عامل ایجاد برند هستند.به طوری که کیفیت بالای محصول در نبود ارتباطات یکپارچه بازاریابی و پیام مناسب به تنهایی نمی تواند ایجاد برند کند.بنابراین این دو عامل در کنار هم می توانند موجبات اثربخش بودن در فرآیند ساخت برند را فراهم آورند.در این فرآیند ارتباطات بازاریابی از مهم ترین سنگ بناهای ارتباط با مشتری ارزیابی می شود. ساخت برند مساوی با ساخت کسب و کار است،زیرا تعداد مشتریانی که به سراغ شرکت می آیند و خرید می کنند و میزان وفاداری ایشان در گروه، موفقیتی است که برند شرکت در بازار کسب کرده است.امکان ندارد بدون وجود ارتباطات موثر با مشتریان،آنان دوباره ترغیب شوند که از برند شرکت استفاده کنند.در کسب و کار مدرن برند حرف اول و آخر را می زند و شرکت هایی که در بازاریابی و برندسازی برای محصولات و خدمات خود موفق عمل می کنند می توانند به برتری رقابتی نسبت به رقبا نائل شوند.همانگونه که هر برندی هم دارای قلب است و هم دارای ذهن،برندسازی نیز یک علم محض نیست.هم در آن علم و منطق مهم است و هم هنر و کشف و شهود و همواره خلاقیت و نوآوری یک رکن اصلی در برندسازی می باشد.