خانه آموزش‌های مجازی ، برترین موسسه آموزش مجازی و غیرحضوری در کشور
سبد خرید
با مشاورین ما ، بهترین دوره ها را انتخاب کنید
همین حالا با ما تماس بگیرید

گسترش عملکرد کیفیت QFD

اطّلاعات دوره و منابع آموزشی

فانام فارسی : گسترش عملکرد کیفیت QFD
Enنام لاتین : Quality Function Deployment
نحوه برگزاری : مجازی
مدّت برگزاری : ۴۰ ساعت
استاد : آقای مهندس محمدرضا طحان
شهریه : ۱۱۰۰۰۰ تومان
کتب و جزوات :
لوح‌های فشرده :
فایل‌های الکترونیکی :

توضیح دوره

دوره آموزشی گسترش عملکرد کیفیت QFD

گسترش عملکرد کیفیت (QFD) سیستمی است که نیازها و خواسته های مشتریان را با اطمینان کامل به طراحی محصول و فرآیند تولید ترجمه می کند. از QFD می توان به عنوان ماشین مترجم «نیازمندی های مشتریان» به «مشخصات فنی و مهندسی » یا به عبارتی مبدل تقاضاهای مشتریان به ویژگی های کیفیت و آماده ساختن یک طرح کیفیت برای محصول نهایی از طریق گسترش سیستماتیک روابط بین تقاضاهای مشتری و ویژگی های کیفیت محصول، تعریف نمود. این فرآیند معمولا با کیفیت اجزای عملکردی آغاز گشته و سپس به کیفیت همه قسمت ها و فرآیندها گسترش می یابد. QFD به عنوان یکی از روش های نوین مهندسی کیفیت، از مطالعه بازار و شناسایی مشتریان محصول شروع شده و در فرآیند بررسی و تحلیل خود، ضمن شناسایی خواسته ها و نیازمندی های مشتریان، سعی در لحاظ نمودن آن ها در تمامی مراحل طراحی و تولید دارد. به بیان دیگر، فلسفه اصلی استفاده از QFD، اعمال و لحاظ نمودن خواسته های کیفی مشتری در مراحل مختلف تکوین محصول می باشد، بنابراین تمامی خصوصیات و مشخصات طراحی محصول با توجه به نقطه نظرات مشتری و مصرف کننده آن حاصل می شود و نقش کارشناسان سازمان در طراحی محصول و خدمتی جدید چیزی فراتر از یک مترجم نمی باشد. مترجمانی که با استفاده از روشی به نام QFD خواسته های مشتریان را به مشخصات کمی قابل ملاحظه در داده های طراحی تبدیل می کنند.اساس گسترش عملکرد کیفیت بر سه دیدگاه اساسی و مهم بنا شده است: میزان جذابیت تولید، که توسط مشتریان معین می‌شود؛ پارامترهای علمی تولید، که توسط طراحان و تولیدکنندگان تعیین می‌شوند؛ کیفیت و میزان تولیدات رقبا. برخی از فواید گسترش عملکرد کیفیت در صورت استفاده مناسب در سازمان عبارت است از : بهبود کیفیت طراحی در نتیجه رضایت بیشتر مشتری، هماهنگی بیشتر میان مراحل مختلف طراحی و تولید، کاهش در تعداد قطعات محصول، ترویج فرهنگ کارگروهی از طریق یکپارچه نمودن وظایف مختلف سازمانی و …

سرفصل‌های دوره

  • تعریف QFD
  • اهداف QFD
  • دلایل استفاده از QFD
  • مقایسه طراحی سنتی و طراحی با QFD
  • جایگاه QFD
  • گامهای شناسایی نیازهای مشتریان
  • خواسته ها و الزامات مشتریان
  • اولويت بندي خواسته ها و الزامات مشتریان

گواهینامه‌های ملّی دوره

  • ترجمه رسمی گواهینامه مرکز با مهر وزارت امور خارجه و مهر دادگستری
  • ترجمه رسمی گواهینامه مرکز با مهر دادگستری
  • گواهینامه دو زبانه خانه آموزش های مجازی( فارسی و لاتین)

گواهینامه‌های بین‌المللی دوره

  • گواهینامه بین‌المللی آکادمی IQS (TAP TRAINING) انگلستان
  • گواهینامه بین‌المللی آکادمی DNW اتریش
  • گواهینامه بین‌المللی آکادمی ICS کانادا
  • گواهینامه بین‌المللی آکادمی ACS آمریکا
  • گواهینامه بین‌المللی آکادمی QAL انگلستان

ثبت‌نام دوره

سبد خرید

سبد شما خالی است