ISO 10002 (استاندارد رسیدگی به شکایات مشتری)ISO 10002

ISO 10002 (استاندارد رسیدگی به شکایات مشتری)

استاندارد ISO 10002 یکی از استانداردهای سیستم مدیریت کیفیت است.مفهوم عبارت “مشتری پادشاه است” در سرتاسر جهان توسط مدیران آگاه درک و پذیرفته شده است.آن ها درک کرده و پذیرفته اند که بقایشان وابسته به مشتری است.سازمان ایزو براساس استاندارد مدیریت کیفیت رضایت مشتری راهنمایی هایی را برای رسیدگی به شکایات بر مبنای استاندارد بین المللی ISO 10002 ارائه نموده است.هدف از تدوین این استاندارد ارائه راهنمایی هایی برای طراحی، برنامه ریزی و اجرای فرآیندهای اثربخش و کارا در مورد رسیدگی به شکایات مشتریان برای تمامی فعالیت های تجاری و غیرتجاری است. این سیستم درباره مدیریت شکایات مشتریان از مرحله دریافت تا مرحله پاسخگویی به مشتریان و جلب رضایت آن ها است.این سیستم به مشتری امکان می‌دهد تا بدون صرف هیچگونه هزینه و وقت زیاد بتواند با هر شرایطی شکایت خود را مطرح نموده و در اسرع وقت به آن رسیدگی شود. یکی از بزرگترین دستاوردهای پیاده سازی استاندارد ISO 10002 دریافت عدم انطباق هایی است که از دید سازمان مخفی مانده اما توسط مشتری دیده شده اند.اطلاعات بدست آمده از فرایند حل و فصل شکایات مشتریان می تواند در بهبود محصولات و خدمات و همچنین افزایش کارایی و اثر بخشی فرایند های سازمان بکار رود و منجر به افزایش اعتبار سازمان شود.سیستم مدیریت رسیدگی به شکایات مشتریان ساختاری متشکل از عناصر به هم مرتبط می‌باشد که رویه سازمان در مدیریت شکایات دریافتی از مشتریان را مشخص می‌کند. این عناصر شامل خط‌ مشی‌ها، ساختار سازمانی، روش‌های اجرایی، مقاصد، اهداف و فرآیند‌های تعریف شده می‌باشد.نتیجه بررسی و رسیدگی به شکایات به دست آمده می تواند سبب بهبود فرآیندها و محصولات سازمان شده و چنانچه این فرآیند، فرآیندی مناسب باشد قابلیت بهبود وجهه سازمان را نیز صرف نظر از اندازه، مکان و بخش صنعتی آن دارد.رسیدگی به شکایات مشتریان بر طبق این استاندارد سبب ارتقای سطح رضایت آنان می شود.

هم‌اکنون ثبت‌نام کنیدانتخاب گواهینامه آموزشی مشاوره رایگانبا شما تماس خواهیم گرفت
  • نحوه برگزاریمجازی
  • مدت برگزاری30 ساعت
  • گواهینامه ملّی رایگاندارد
  • گواهینامه بین‌المللیدارد
  • کتب الکترونیکدارد
  • فیلم آموزشیندارد
  • نوع فایل‌های آموزشیPDF
  • مدرس دورهگروه اساتید مهندسی صنایع و مدیریت
  • شهریه دوره95,000 تومان

این دوره را به اشتراک گذارید

ویژگی دوره‌های آموزشیپس از ثبت نام در دوره های آموزشی موارد زیر را دریافت خواهید کرد

  • بسته آموزشی دریافت بسته جامع دوره آموزشی

  • گواهینامه‌های رایگان صدور گواهینامه‌های دو زبانه به صورت رایگان

  • گواهینامه‌های بین‌المللی امکان صدور گواهینامه‌های ترجمه و بین‌المللی

  • استعلام آنلاین و مکتوب امکان استعلام آنلاین و مکتوب کلیه مدارک صادر شده

سرفصل دوره آموزشی

  • آشنایی با تعریف مشتری
  • اهمیت شکایت مشتریان وتاثیر آن
  • تعریف اصطلاحات و تعاریف کاربردی استاندارد شکایات
  • اصول راهنما ارائه شده توسط استاندارد
  • وظایف پرسنل مختلف سازمان در ارتباط با مشتریان
  • الزامات اجرایی استاندارد مطابق 8 بند ایزو 10002
  • آموزش نحوه مستندسازی و اجرای استاندارد ایزو 10002 در سازمان

گواهینامه‌های ملّی دوره

  • گواهینامه دو زبانه خانه آموزش‌های مجازی (فارسی و لاتین)

  • گواهینامه آموزشی خانه مدیران

  • ترجمه رسمی گواهینامه مرکز با مهر وزارت امور خارجه و مهر دادگستری

  • ترجمه رسمی گواهینامه مرکز با مهر دادگستری

گواهینامه‌های بین‌المللی

  • گواهینامه مرجع صدور EIQM ایران-کانادا

انتخاب گواهینامه‌های آموزشی

شما می‌توانید یک یا چند گواهینامه برای دوره آموزشی دریافت کنید. گواهینامه دو زبانه مرکز، رایگان صادر می‌گردد.

عضو کانال تلگرامی خانه آموزش‌های مجازی شویدساده‌ترین راه برای اطلاع از آخرین دوره‌های آموزشی و تخفیفات ویژه

عضویت در کانال

دوره های زیر نیز به شما پیشنهاد می شود